FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Silnik Wankla

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum mat-fiz.ocom.pl Strona Główna :: Motoryzacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jezus




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sarzyna City (NSC) :P

PostWysłany: Pon 12:15, 10 Kwi 2006    Temat postu:

nie pisz "napiszę" bo jak domniemywam to nie jest twój artykuł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neczaj




Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Św. Piątka, Zamość

PostWysłany: Wto 19:22, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Według mnie silnik Wankla jest największym osiągnięciem naszej cywilizacji w dziedzinie silników spalinowych, a mało kto wie, że taki typ silnika istnieje dlatego o nim wspomniałem.

Jezus napisał:
Cytat:
nie pisz "napiszę" bo jak domniemywam to nie jest twój artykuł

Nie napisałem "napiszę" tylko "opiszę", a chyba można coś opisywać cudzymi słowami. Poza tym gdzieniegdzie są w tym artykule i moje słowa (także poza pierwszym zdaniem).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ZMC

PostWysłany: Wto 20:17, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Laughing Tutaj to mnie Mleczaj rozwaliłVery Happy Zapomniałeś dopisać, że jest on strasznie paliwożerny, awaryjny jak cholera i drogi w eksploatacji. Dla mnie jeśli chodzi o silniki to najlepsze wg. mnie są następujące: V8 5.7l z Corvetty-bez problemu osiąga przebieg 1 mln mil, bardzo żywotny; 2JZ-GTE 3.0l bi-turbo z Supry bardzo łatwo zmienia się w nim moc bez zakuwania wytrzymuje moce rzędu 600-700 koni; VW 1.9tdi świetny diesel, oszczędny, mocny; 2.7l z Nissana Skyline zajebiście mocny silnik, japońce robią z niego ok. 1300 koni Shocked . Można by wymieniać jeszcze więcej. Moje zdanie jest następujące: Wankel był tylko dobry ze względu na to, że z niskiej pojemności osiągał dużo mocy przykład 1.3l w Mazdzie RX-7 -> 240 koni. Pozdro Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ZMC

PostWysłany: Wto 23:26, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Panie teraz praktycznie do każdego można to zrobićWink Mleczaja silnik po prostu się sypie i tyle:D Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neczaj




Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Św. Piątka, Zamość

PostWysłany: Czw 14:33, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Tylko pierwsze wankle były awaryjne. Awaryjność ta objawiała się tym, że ścierały się elementy tłoka, które oddzielały od siebie poszczególne komory cylindra (specjalne uszczelki), ale ten problem został rozwiązany poprzez zmodyfikowanie układu smarowania. W tej chwili silniki te niezawodne i trwałością przewyższają normalne silniki tłokowe. Dowodzi to zwycięstwo mazdy w wyścigu Le Mans w 1991r, a przecież nie wszystkie samochody docierają w tym wyścigu do mety. Zerknij sobie maciek też na [link widoczny dla zalogowanych].

Co do wysokiego spalania to problem ten rozwiązano w zmodyfikowanym wanklu - silniku Renesis (patrz mój post "Silnik Roku 2003 - Renesis") Przykładem jest Mazda RX-8, która spala około 9-10 litrów w cyklu mieszanym co jest normalne przy 240KM. Ale dla chcącego nic trudnego. Silniki rotacyjne wchodzą na wysokie obroty (nawet 9000obr/min) i przy takiej pracy na pewno zużywają dużo paliwa, więc gdy ktoś chce uzyskać wanklem spalanie rzędu 20l to na pewno mu się to uda.

Można porównać spalanie Mazdy RX-8 z silnikiem rotacyjnym
[link widoczny dla zalogowanych].

do spalania chociażby BMW M5 z silnikiem 3.0 o podobnej mocy
[link widoczny dla zalogowanych]

i niech nikt nie mówi że silniki rotacyjne dużo palą bo to nie prawda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Neczaj dnia Sob 13:26, 26 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ZMC

PostWysłany: Sob 11:51, 15 Kwi 2006    Temat postu:

Czego mi posty kasujesz Evil or Very Mad Question [link widoczny dla zalogowanych] tu są dane dotyczące spalania, momentu obrotowego itp.itd. Ja mam swoje zdanie na temat wankli i go nie zmienie. Napewno nie będzie on spalał max. średnio kolo 12l
Laughing Poza tym ma małe możliwości przeróbek. Aby osiągnąć max z niego czyli coś koło 650 koni, to trzeba wyłożyć 2 ciężarównik kasy. Poza tym max moc osiąga dopiero przy 8500 obr/min, to naprawdę trzeba go wysoko kręcić aby jakoś jeździć, czyli z tego wynika, że poniżej tej granicy to strasznie muli Very Happy. Amerykanie już dawno poszli po rozum do głowy i wsadzają V8 z Corvette bo pasuje do komory silnika, wywalają te psujące się wankle i dobrze robią Cool Skasowanie tego postu oznacza złamanie regulaminu Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neczaj




Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Św. Piątka, Zamość

PostWysłany: Wto 21:16, 06 Cze 2006    Temat postu:

nie zauważyłem twojego postu i dlatego odpisuję dopiero teraz
maciek ale ty jesteś uparty, specjalnie dla ciebie znalazłem wykres mocy mazdy RX-8 (ten dolny, ten górny to po jakimś tuningu) i moc 240KM jest uzyskiwana już przy ok. 5000rpm



Corvette podobnie



I Corvette także nie może poszczycić sie niskim spalaniem

zresztą porównywanie tych samochodów jest bezsensowne bo RX-8 kosztuje ok. 100 000 PLN, a Corvetta kilka razy więcej.

Moje zdanie jest takie Wankle są jednocześnie dobre i tanie ze względu na prostotę budowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szaps




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z MAMY :D W KOŃCU MAMY RODZĄ

PostWysłany: Pią 10:54, 25 Sie 2006    Temat postu:

Neczaj napisał:

Moje zdanie jest takie Wankle są jednocześnie dobre i tanie ze względu na prostotę budowy.


Tyś chyba ocipiał jeśli tak sądzisz. Silniki wankla sa zajebiście drogie w budowie i wcale nie są proste w budowie jest to najbardziej skomplikowany silnik spalinowy świata imbecylu. a jego koszty produkcji sa bardzo drogie idioto ty głupolu jeden...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ZMC

PostWysłany: Sob 1:22, 26 Sie 2006    Temat postu:

Elo ziąąąąą.
Mleczaj pierdzielisz farmazony:P. Corvetta ma max. Hp przy jakiś 5600 rpm. Zresztą patrz jaki moment jest na wykresie:P Przy okazji luknij sobie na nowy LS7 Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neczaj




Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Św. Piątka, Zamość

PostWysłany: Sob 14:12, 26 Sie 2006    Temat postu:

Chciałbym zaznaczyć, że RX-8 kosztuje O WIELE MNIEJ ($26,435) niż Corvette ($44,170) czyli między innymi silnik jest też tańszy. (źródło: [url]http://www.edmunds.com/apps/nvc/chevrolet/VehicleComparison;jsessionid=GwnTH1dskV4yD6WTCB2dfxt5NTjkdC88hHCTyLrJQ0VkZYHynhTh!1734572126?basestyleid=100751682&styleid=100633449&styleid=100624915&styleid=100553287&styleid=100702612&maxvehicles=5&refid=&op=3&tab=features[/url]),

Prostota wankla polega na tym że nie ma w nim układu rozrządu tylko same tłoki.

Gdyby Mazda wypuściła RX-8 z silnikiem 5,2l (cztery razy większym) i analogicznie miałby cztery razy większą moc (prawie 1000KM) i cztery razy większy moment to Corvetta przy nim wysiada. I to wszystko najprawdopodobniej zamknęło się w cenie 44 tys dolarów (cena Corvetty), bo silnik wankla jest TANI W PRODUKCJI.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ZMC

PostWysłany: Sob 16:45, 26 Sie 2006    Temat postu:

Nigdy wankel nie będzie dobry. Jest drogi w produkcji, utrzymaniu, pali jak cholera, moc ma dopiero w okolicach 8000 obr/min. To, że w aukcji jest tani to tylko dlatego, że sama mazda jest tania w produkcji i ma np. kiepskie wnętrze Laughing Nic dziwnego, że dostaje od najsłabszego TT 180 km. A z tą twoją teorią 4x większa pojemność= 4x więcej mocy, to <lol> Very Happy Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szaps




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z MAMY :D W KOŃCU MAMY RODZĄ

PostWysłany: Nie 10:34, 27 Sie 2006    Temat postu:

jai ty kurwa neczaj głupi jesteś jak wankle sa takie tanie to czmeu ich sie powszechnie nie stosuje po pierwsze debilu jeden w wanklach sie sypie uszczelnienia tłoków i co 10 tys. trzeba to wymieniac a to wcale nie jest takie tanie... i wankle sa zdecydowanie bardzej usterkowe niz zwykle rzedówki lub v-ałki czy slyszales kiedys o kim kto ma silnik wankla i przejechał 1mln kilosów ja nie i dlugo tego jeszcze nie bedzie a najleposzym silnikiem jest diesel osły jedne ich zywotność dorówna końcowi świata maja tak zajebisty moment obrotowy ze szok i wszystko przy niskich obrotach nei trzeba piłowac silnika zeby miec moc i to jest moja opinia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: ZMC

PostWysłany: Nie 12:45, 27 Sie 2006    Temat postu:

I tym mocnym akcentem powinniśmy zakończyć temat. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neczaj




Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Św. Piątka, Zamość

PostWysłany: Pon 21:48, 28 Sie 2006    Temat postu:

Też uważam, że powinniśmy zakończyć ten temat bo ani ja was nie przekonam, ani wy mnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum mat-fiz.ocom.pl Strona Główna :: Motoryzacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     mat-fiz.ocom.pl: Forum klasy III A (profil mat-fiz) - I SLO im. UE w Zamościu     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin